Thursday, December 29, 2011

Harap-harap no more presentation lagi

Oh yes lupe nak citer. I've done my presentation last week.

Alhamdulillah it went well. Walaupun xla very well sangat. Hahaha lantak! Janji dah lepas.

As I said before, aku tak suke presentation. Tapi aku suka karaoke. *tetiba*
Presentation tu patutnye start kul 10 pagi. So aku pun tunggu la dengan nevesnye.
dah kul 10. Skali manager cakap tunda pas lunch kul 12.30 . Ok bagus. Tunda lagi tunda lagi muahaha.
Cuak.
Beberapa minit pastu dapat email, the exact time kul 1.
Ok xpe. Sementara nak tunggu kul 1 tu, cuak tu lama2 dah hilang. Hehe.

Mase masuk ebony room tu, perasaan aku is like..tak cuak, tapi seram sejuk tetiba, neves.
Tapi bila makin ramai orang masuk room tu cuak tu makin datang balik.
Nasib la xramai sangat, dalam 7 orang je.

Then I began my presentation. Aku cakap kuat gila sebab aku neves.
But still xleh nak sorok neves tu.
Dalam keadaan neves, aku akan automatik gugup or gagap or suara shaking or tersasul.
So masa tu what did happen is, aku tersasul-sasul, tercakap Malay la, pastu pronounciation salah la, tapi nasib baik bukan banyak kali. 2-3 kali camtu je aku kira. 
Aku tengok muka Indian man from India yang nama Rangga tu berkerut2.
Agaknye die try translate yang aku cakap Malay tu kot. Kakakakaa.. 
Ok tak lawak.
Dorang tanye aku jawab je betul ke tak tu belakang kira, n sometimes Surin (manager aku) tolong.
Aku perasan die macam tahan gelak kat blakang.

Feedback yang aku dapat:
-good presentation
  *maybe sebab aku explain n jawab sume soalan dorang?
-polite presentation
  *Allan cakap. mestila kene polite, korang sume lagi tua dari aku hehehe.. :p
-easy to understand
  *ye la sebab kalau hard to understand aku pun hard to explain la.xmo xmo
-great slide
  *aku letak banyak diagram kaler-kaler kasi dorang tertarik.wakaka
-very confident
  *ni aku suka. I tried desperately to be confident n it works ^-^
-i know u are nervous.hahaha
  *ni Surin cakap. I get caught at last :p




No comments:

Post a Comment

Pujian