Friday, April 3, 2015

My TTC story #2

Sambungan TTC #1

.............................
Ok laki aku dah settle buat test, tinggal aku pulak hehehe.
Tapi malas nak buat test kat Klinik Pakar sebab kos dia boleh tahan uuu..
Tak pe kita try yang mana mampu dulu.

Nak dijadikan cerita satu hari ni aku pergi hantar barang customer kat Putrajaya.
Lepas hantar tu tetiba tergerak hati nak singgah Klinik Kesihatan Putrajaya.
Aku cakap dalam hati, kalau Waze ni kata lebih 30minit baru sampai aku tak pergi kot.
Tengoik-tengok 7minit driving distance, maknanya dah dekat. So aku pun pergi la..

Da sampai ni, dalam hati kata kalau tak dapat parking ni maknanya tak rezki la.
Sebab kat situ parking memang payah skit. Nak dapat park kat luar pun susah apatah lagi yang dalam.
Sekali...
Ada satu parking kosong kat dalam, betul2 depan hospital bawah pokok redup lagi.
OMG.
Adakah suratan atau kebetulan?Hahahh

Kat kaunter pertanyaan aku tanya la, kat sini boleh ke nak buat ujian kesuburan?
Muka tebal gak la masa tanya tu tapi lantak la kan bukan dorang kenal ai pun.
Budak tu cakap boleh, so masuk la ambik giliran sume..
Kebetulan sangat time tu memang tak ramai sangat orang. Biasanya penuh tak kira la hari ape pun.
So aku tunggu pun xlama dah kene panggil.
Thank You Allah!

Dr : Ye sakit apa?
Me : Dr saya nak check kesuburan
Dr : (Muka pelik) ...oh..you dah berapa lama kahwin?
Me : 1 year..
Dr : Kalau 1 year kita tak buat test sebab tu consider as normal, unless you ada sakit-sakit ke, symptom abnormal ke. Period regular?
Me : Mm...regular. Tapi period pain teruk.
Dr : Period pain happen sometime for no reason, I sendiri pun kena period pan & thats normal. Kalau nak buat ujian kesuburan mesti at least 3 years kahwin.
Me : Ala tapi Dr saya nak scan boleh tak? Sebab takut ada Cyst ke Fibroid ke. Kalau ada boleh kesan awal lagi bagus kan?
Dr : *krik krik*( discuss dengan doktor depan dia)
Dr : Ok..you ada rasa nak terkencing tak sekarang?
Me : Ha? Tak de. (pelik)
Dr : Ok you pergi kat luar beli air sebotol, minum, nanti masuk balik. Nak scan pundi kecing mesti penuh.

--------after 10mins--------

Doktor bawak masuk bilik sebelah nak scan.
Aku suka betul bila die letak gel kat perut tu, sejukkk rasa nak tido.
So nampak la rahimnya. Dr tunjuk la, rahim ok, alhamdulillah xde Cyst or Fibroid.
Dr cakap nanti next period hari ke 3 datang lagi nak ambik darah untuk check hormon.



No comments:

Post a Comment

Pujian