Wednesday, February 10, 2016

Travel trip ke Boracay Island Filipina! (Part 4)

Assalamualaikum & hai!

Sorry baru sempat nak update last episod Boracay >.<
Jangan marah aa..kesian korang tunggu

Hari ni tak banyak sangat activity, Cliff Jumping & Sukahati kekeke

Atually kitorang nak pergi Ariel's Point untuk cliff jumping.
Tapi..Barbie suggest buat Cliff Jumping kat Aron Magic Island.
Alasan dia, Ariel's Point terlalu tinggi untuk kami buat cliff jumping.
Maybe dia tengok kitorang ni kenit-kenit so dia tak berapa setuju kot.
Dia kata Aron punya rendah skit so lagi sesuai and selamat.

1 good thing about Barbie ni dia always fikir soal keselamatan.
Dia pun dah lama jadi tour guide maybe dia dah berhadapan dengan macam-mmacam situasi kan.

So ke Aron ke kita!









Kat sini ada 4 range ketinggian.

3 meter
5 meter
7 meter
12 meter

Kat Ariel's point Barbie kata 15meter.

Aku biasa lah, mula-mula excited gila nak loncat sekali...da sampai kat hujung tu terus kaki aku keras. Seram sejuk. Tetiba rasa takut sangat tengok bawah.
FYI, aku tak pandai swimming kuikuikui tapi xnak pakai life jacket.
Poyo.

Yang korang tengok gambar tu terjunan ke berapa tah sebab aku asik ulang alik, nak terjun, tak nak, nak terjun, tak nak. Hahahaha tu ah berlagak lagi.
Nasib baik jugak tak gi Ariel's point.
Masa ni nak terjun yang paling rendah, 3 meter.
Rasa nak terkeluar jantung aku,

Lepas terjun tu rasa best pulakk.
Nak buat lagi, tapi sama gak jadi, ulang alik dulu baru terjun :p
Pastu aku try 5 meter pulak.
Ya Allah rasa lama nye ade kat udara. Takut wehh.
Tu yang last aku terjun la hahaha.
Total terjunan 3 kali je :p

Laki aku pergh kemain lagi dia, berkali-kali.
Sampai la last skali dia terjun kat 7meter, pastu dia stop.
Dia cakap lepas terjun 7meter tu dia gigil jugak la sebab rasa tinggi sangat.

Tapi apa pun recommended korang try, terjun sekali pun tak pe, merasa hehehe.


Dah sampai Station 3, posing dulukk
Rindunya kat pantai Boracay..



Nextt activity is free & easy!
Kitorang gi berkubang kat laut sampai kul 4 petang.
Hahahah sebab tu itam!

Kalau nak mandi, best mandi kat Station 1 sebab pasir dia halus.
Gambar xde la pulak :p

Dan begini lah kami sampai ke petang...

Malam tu lagi sekali makan seafood, mewah skit sebab esok da nak balik kan.


Ada Lobsterrrr. Sedap gilerrr nak lagi plisss


Gambar sebelum tak de sebab masing2 dah kebuluq.
This time lauk semua memang terbaik lah! Sedap!
Tahniah mak cik!


2 Lobster yang dah dimasak harga dia dalam RM100.
Ok ke tak ok?
Aku pun xtau haha sebab ni first time aku makan lobster.
Macam biasa, kitorang pesan je kat Mak Cik tu mintak dia belikan lauk & masakkan terus.
Sonang cito eh.




2 comments:

Pujian