Tuesday, October 16, 2012

Selamat pulang dari Bandung!

Assalamualaikum...
Aku baru je sampai dari Bandung...beberapa hr yg lalu hahaha.
Alhamdulillah perjalanan pergi balik sempurna, xde masalah.
Hepi sangat dapat jejak kaki ke sana even 5 hari je, macam2 boleh buat. :)

Banyak nak cerita pasal pengalaman kat sana.
Nak citer dalam satu entry macam xmuat, so aku akan cerita ikut hari.
Baru best kan.
Hehehe.
And yang paling best dpt spend time ngan my best friend yang memang susah nak lepak bersama dulu sebab kitorang belajar tempat lain-lain, then bila aku kerja die tengah final year.
Busy ngan project lagi. Nak ajak lepak pun serba salah tapi nak ajak jugak, camne? :D
So sekarang die dah abes belajar, mase yang tengah free ni baiklah kita isikan dengan akitiviti bermanfaat..
Ya nggak?
Ok terbawak-bawak sleng Indonesia.

Kat sane kalau cakap Malay cam sekarang ni memang dorang blur.
Tapi kalau dorang cakap sleng Indonesia kitorang pulak blur.
Masa sebelum datang aku fikir macam.. ala bahasa melayu jugak tapi sleng lain.
Tapi tak, kalau pure bahasa Indonesia lagi tebal slengnye dari macam kite tengok sinetron petang2 tu.

Tapi kan, actually best tau bila kite try2 cakap cam dorang then jadi pulak tu.
Hahaha seronok. Aku ngan siti pun memang try la cakap sleng Indonesia stakat termampu.
Pastu pusing belakang kau gelakkan aku, aku gelakkan kau.
Terbaikkk..hahahaha :D
Yang paling aku nak tergelak sampai sekarang bila Siti tunjuk sms die dengan supir kitorang.
Wah berbalas sms sleng Indonesia kot. Kelas tauuu...hahaha.
Nama supir tu Pak Dodo. Aku asik nak tersasul je sebut nama die.
Rasa macam nak sebut Pak Dago pun ade.
Sebelum sebut nama aku betulkan sebutan dulu then baru sebut.
Tapi last2 tersasul gak panggil die Pak Jojo.
Heheh.. orangnye ok la, baik, ringan mulut n sporting jugak.
Recommended!
Nanti aku bagi contact number dia k :D

Ni list tempat-tempat yang aku pergi :

1. Pasar Baru
2. Rumah Mode
3. Paris Van Java
4. Cihampelas Walk
5. Trans Studio Bandung
6. Kampung Daun
7. Factory Outlet (The Secret, For Men, Donatello, Summit, Gossip, Episode, Runway dll)
8. Tangkuban Perahu
9. Kartika Sari

Ok see u in next entry!
**I miss Bandung**





No comments:

Post a Comment

Pujian