Wednesday, October 7, 2015

Travel trip ke Boracay Island Filipina! (Part 2)

Day 2

Activity hari ni adalah Island Hoping!
Aku memang suka Island Hoping ni sejak masa gi Krabi lagi.
(alamak entry Krabi x up :p)
Sebab kerje berendam kan hahahah!

Dorang cakap akan datang pickup kat hotel at 9am.
Aku punye bayangkan dtg dengan tuktuk ke..transport kereta ke..
Rupanya dorang just dtg hantar orang pastu jalan kaki sampai Station 3.
Wakakaka hampeh :p
Nasib baik la walking distance xjauh sangat.

Jom layan gambar!
Pantai dia subhanallah cantik sangat!
Gambar semua no edit no filter!.






Sementara tunggu agent Barbie dtg  pickup kitorang breakfast kat Subway dulu.
Tapi makan sandwich telur je hahaha 
Mengadapla sandwich telur 2 hari *facepalm*


Emm..actually masa ni aku 1st day period pastu senggugut pulak.
Muka kekadang kekwat hahaha.
Haih..salah timing btul.
Aku telan byk pain killer hari ni kalau x memang melepek kat bilik la jawabnye.



1st Island kitorang hop adalah Crystal Cove!
Cantikkkk nangis nangis!



Kau tengok jernih dia auuu

Memula dorang bawak round tour 1 island dulu.
Besar jugak la tempat ni letih berjalan.
Bebudak ni kejap2 berenti snap pic. Aku dah x sesabo nak terjun laut hahaha.
Ada 2 tempat yang dia bagi turun untuk mandi.
Salah satunya tempat yg ade rakit ni la.
Air dia dalam & actually aku xpandai berenang pun.
Menyelam boleh la.
Tapi entah camne tetiba aku boleh pandai berenang walaupun kalut kalut.
Hahaha layann





Next pantai kitorang hop, Puka Beach!
Yang ni lagi nangis tengok.
Clear sangat2 huwaaa T.T



Nampak tak belakang tu warna biru gelap?
Kat situ dah tempat dalam, air dia pun lagi sejuk dari tempat kitorang stay ni.
Tapi ngeri skit tengok sebab dalam dia 3 kali ganda dari kedalaman sekarang.


Lepas Puka Beach, ada lagi 1 Island yang kitorang pergi tapi ni just untuk makan.
Buffet uolls!
Tapi jaga2 sebab ade sate pork hahahaha.
Nyarisss ambik.
Kitorang makan lauk ikan & sayur je, ayam pun x ambik.
Syubhah kui3.
Tapi ok la alhamdulillah kenyang & sedap.

Balik dari Island Hoping, kitorang request untuk turun kat Station 1.
Sebab nak minum ni!
Fruit shakesss!
Benda ni memang femes kat sana, banyak kedai jual tapi tak berapa sedap.
Tawar la, cair la, kedai Jony's ni paling sedap aku minum!
Bloggers lain pun suggest ni jugak.
Aku punya Banana Chocolate Peanut shakes.
Sedap gilerrr




Then kitorang trus balik hotel sebab dah kepenatan plus nak solat lagi kan.
Sana Maghrib masuk awal. Kul 6pm camtu.
Sunset kul 5.45pm.
Gambar sunset xde dalam fon aku sebab masa ni tengah terbaring kat pantai, cakit perut huhuu >.<

Malam tu kitorang makan malam dekat Chatime.
Kat sini ada Chatime tau jgn memain!
Chatime dia ada jual food skali.

credit to www.ourawesomeplanet.com

Gambar aku terlupa sangat nak ambik sebab masing2 mmg tgh kebuluran waktu ni hahaha.
Kitorang just ambik Fish & Chip, boleh tahan sedap dia!
Ke sebab lapar?hehehe
Paling aku ingat skali aku beli air Blackberry Milk Tea & Mango Pudding Au Lait.
Ya Allah sedap gila huhu.
Kat Malaysia Mango tu ada tp Blacberry Milk Tea xde.
Berdoalah supaya kalau aku pregnant aku tak teringat air ni.
Kalau tak jenuh laki aku nak kene gi Boracay semata2 nak beli :p

Pastu kat belakang Chatime tu ada 7e tau!
Besar plak tu 7e dia macam2 ada, drp makanan ke toiletries complete.


Hasil tangkapan kat 7e.
Korang xyah risau kalau xbawak berus gigi ke, ubat gigi ke, sabun ke.
Boleh beli kat sini & harga murah!
Colgate tu singgit je hahha sampai balik Malaysia xabis lagi

Ok esok kite sambung Day 3 pulak ye!






No comments:

Post a Comment

Pujian