Thursday, February 23, 2012

eat food

Mase kecik2 dulu aku susah sangat nak makan.
Sampai mak aku kene pakse, kene suapkan baru aku makan.
Tu pun sikit je makannye ponn.
Fyi, aku makan bersuap sampai darjah 6. Hahaha..
Pastu tiap kali makan kene wajib ade kicap.
Haa..sebab tu aku hitam.

Pastu form 1 sampai form 5 masuk asrama.
Time ni memang perubahan mendadak la dari segi time makan aku.
Name pun duduk asrama kan.
Ade sarapan, makan pagi, makan tengahari, minum petang, makan malam and supper.
6 kali sehari. Tak boleh nak elak sebab kalau tak kebulur la sorang2.
So hasilnya, gemuk lah aku..
Ape tak nye, tinggi 148, berat 48kg, seluar saiz 29.
Bayangkan..bayangkan betapa gemuknye aku..
Mase tu memang zaman depresses aku. Zaman kejatuhan. Zaman saham turun. Eh.
Balik kampung je kene kutuk ngan pakcik makcik.
Gemuk pendek la, ape la. Siyes malu kot time tu tapi makan 6 kali sehari still on.
Hehehe.

Tapi bila dah masuk form 4 form 5 aku dah start bersukan.
Hari2 main badmintong dengan Dila lepas prep petang. (oh rindunye kat Dila).
Lame2 boleh la nak mantain badan kasi tak gemuk sangat kan..
Tapi still gemuk gak la, sikit.

Masuk Uitm, perh nafsu makan makin lame makin bertambah.
Dulu nasik amek 2 senduk je. Sekarang 4 senduk.
Tu nasik putih baru. Kalau pegi kenduri kawin extra lagi 1 senduk.
Aku suke pegi kenduri kawin sebab lauk die mostly sedap2 and FREE. :p
Dari nak diet trus tak jadi diet.
Tapi yang peliknye aku dah start kurus time tu.
Berat aku pun mantain 43kg sampai abes degree.
Mungkin sebab banyak fikir banyak masalah kot tu yang bleh kurus tu.
Huhu.

Sekarang??
Jangan cakap la. Manjang lapar je aku ni.
Kawan aku penah tanye, "Ko ni bela jin ke makan banyak tapi cmtu gak badan"
Hoish astaghfirullahalazim...
Aku pun xtau.
Since aku start keje memang aku kuat makan.
Macam hantu lapar. Tau?
Masa shif siang ok lagi la, makan ikut time.
Tapi sekarang sejak shif malam memang tak terkawal.
Before pegi keje aku dah makan lunch.
Pastu bila sampai je ofis trus lapar balik.
So sekarang aku standby je la makanan kononnye untuk kunyah2, untuk jangka masa panjang.
Tapi sehari 2 tu dah boleh abes.
Pastu time rehat aku makan lagi.
Pastu before balik mesti bebunyik-bunyik perut aku ni lapar.
Aku pun tak sure sekarang berapa kali aku makan sehari.

Motif aku cerita pasal makan? Aku tengah lapar sekarang ni mengidam Mcd.
Huhuuuuuu... T-T

No comments:

Post a Comment

Pujian