Tuesday, May 1, 2012

Come back

Uwah lamenye rase tak update kat sini.
Aku agak bz mengatur banyak bende2 baru yang datang dalam hidup aku skarang.
Quite a lot.

Paling baru, aku dah jadi Beauty Consultant Mary Kay.
So aku pun mencreate satu blog baru khas untuk aku review product2 Mary Kay and share some skin care n make up tips yg aku belajar dari kelas2 Mary Kay.
Well, this is not much but this is my effort :)
Singgah la ye : miraatmarykay.blogspot.com tq!

Skarang bleh kate diri aku still terumbang-ambing lagi, belum stabil.
Banyak benda aku kene fokus, n banyak bende gak yg aku kene balance.
Tu la, aku ni jenis yg klau buat 1 keje mmg fokus je.
Lpas da sudah baru aku fokus kn hal lain pulak.
And sebab tu la ramai sangat orang yang terasa ngan aku.
Agak sedih sebenarnye. Hu3.
Hmm.. I wish they could understand n I wish I also could understand them.
Bukan sume yg aku buat tu betul kan..

Aku dah lama abaikan perasaan sendiri sampai skarang ni aku jadi seorang yg kurang berperasaan.
Tapi xde la x berperasaan langsung.
Cume aku kurang suka nak layan bende yg aku rase hal kecik n remeh temeh, n xperlu diperbesarkan.
Aku rase perasaan sabar aku makin kurang pada certain2 perkara.
Or maybe untuk semua perkara? Ntah la. Hehe.

Sometimes bila aku nak serius, aku rase aku sangat lah kelakar untuk jd serius.
Untuk jadi serius dengan sengaja mungkin memang bukan diri aku.
Well I like funny things, I like laughing, I like smiling n happy all the time.
Mungkin sbb tu bile aku rase stress ngan orang pun aku akan buat bende tu jd x serius.
Tapi bila aku stress ngan diri sendiri aku just boleh senyap je.
Hehehe. Pooda.

Masalah? Yup aku rase masalah aku memang banyak tapi aku malas nak pk.
Aku cume nak pk penyelesaian je.
N of course kadang2 penyelesaian tu pun adelah masalah jugak.
Sebab kite kene berfikir banyak2 kali untuk buat sesuatu keputusan.
Betul x?
Tapi so far aku xde la stress sangat. Alhamdulillah.
Aku xbrape suka ngan orang yang suke besar2kan masalah tapi xnak pk penyelesaian.
Tapi aku xde la kate aku ni bagus.
Aku pun suka share ngan org tertentu masalah2 aku n mintak pendapat dorg.
It depends on how u control situations. Lain orang lain cara nak selesaikan masalah.
No offense k aku tak mengata sesape.

Sometimes aku tetiba jadi cepat marah. Aku pun tak pasti kenapa.
Tapi antara sebab2nye bila aku dah bagitau bende tu berulang kali n orang tu still buat bende yang sama.
Tu memang aku cepat geram. Hehe. Selalunye adik2 aku la mangsa.
Tapi tersiratnye, aku nak dorang yang rapat ngan aku ni paham aku ni jenis macam mana.
Sebab tu aku marah..

Untuk tahun ni aku ade 2 impian. 1 aku nak g Bandung.
Dah hampir tercapai sebab dah beli tiket. Hehe.
2 aku nak ade kebebasan kewangan.
Eh rasenye ni impian no 1. Hehe.
Yup, aku xnak macam every month aku kene buat bajet perbelanjaan negara untuk diri aku sendiri.
Pastu kene cut - cut itu ini.
Kalau sikit xpe, kalau banyak?
Sampai kadang2 aku tak rase pape pun bila gaji dah masuk.
Sebab lepas bayar2 bil sume dah tggal separuh.
Separuh dalam masa 1 hari.
How I hate it tapi nak buat camne.
Aku ni bukan tokey emas. Kene la usaha kuat sikit kan.
Hehe insyaallah I'll work hard towards it. I will. I must.


1 comment:

Pujian