Friday, May 25, 2012

Review product: Mary Kay Timewise liquid foundation

Assalamualaikum.. ^_^

Dah lame xbuat review product kan?
Hehe busy la busyyy aish!
Hari ni nak review pasal foundation.
Kenapa penting pakai foundation?
Sebab die as extra layer untuk mengelakkan kotoran or debu2 halus melekat kat kulit kite yg boleh menyebabkan kotoran tu tersumbat kat dalam pori2 kte.

Aku suke pakai foundation. Ade la bberapa foundation aku try sebab nak carik the best foundation and nak stick to that foundation je terus.

1st foundation aku pakai Maybelline Aqua yang warne hijau tuu.
Tapi xbrape suke sangat sebab muke aku rase berminyak pastu nanti nampak kelabu.
Hmm..pastu anti foundation sekejap.
Then member introduce BB cream. Maybelline lagi. Hehe sebab mase tu yg tu je la aku mampu beli ponn pastu iklan die macam menarik2 aku beli kan..hahaha
Then yang tu xberminyak sangat tapi muka aku still kelabu lepas stengah hari.
Pastu kuar la pulak Maybelline BB cream yang jenis foam tu.
Beli la sebab die cakap lightweight kan.Ringan.
Best gak yang tu, memang ringan tapi still, rse bminyak n nampak bminyak.

Then 1 day mase aku pegi skin care session kat Shah Alam, tu Mary Kay punye la sebab 1 of the Beauty Consultant tu roomate aku mase kat U dlu.
Aku try foundation die. Terbaikkk antara yang aku penah pakai. Pastu aku trus join Mary Kay.
Hahaha bleh x?

Ape rase bila pakai foundation Mary Kay?
1. Liquid die agak cair, tak melekit n ringan. Senang pakai guna jari or brush.
2. Bila pakai kat muka die xterus kering n still boleh sapu2 kasi blend ngn kulit
3. Dah kering tu serius tak rase macam pakai foundation pun. Best!
4. Kulit jadi lembut n warna kulit sekata.
5. Flawless u all..mane2 parut jerawat yang sikit2 tu xnampak langsung dah!
6. Matte finish. Muka xberkilat langsung
7. Paling penting, bahan bebas minyak n bile pakai pun kulit tak berminyak!
8. Muka rasa tegang n anjal
9. Shade color pelbagai and boleh pilih yang betul2 match dengan kulit kita so no more kelabu!

Seriously this matte effect is not a lie!

Mary Kay Timewise Liquid foundation - available in Matte and Luminous wear. U just choose!

Antara shade2 yang ade tapi availability depends on country.
Kat Malaysia banyak shade untuk color orang2 asia.
Some shades ni boleh campur untuk dapatkan great color combination!



Kalau sape2 nak boleh contact saye direct k ;)

No comments:

Post a Comment

Pujian