Saturday, November 19, 2011

renungan bersama: kegagalan dalam cinta

Sorang kawan aku bercinta bersungguh-sungguh. Sayang menggila-gila.
Sekali kekasihnya pergi pada ex-boyfriend dia balik.
Kawan aku frust menonggeng-nonggeng.


Sorang lagi kawan aku bercinta bersungguh-sungguh jugak.
Sayang menggila-gila jugak. Siap dah berjanji sehidup-semati.
Dah planning nak tunang nikah bagai.
Tapi tinggal planning. Sebab kekasihnya jumpa lelaki lain.
And kekasihnya bertunang dengan lelaki tu.
Aku tumpang simpati. Kalau aku pun aku sedih gila.


Sekarang aku sangat takut dengan cerita2 sebegini.
Kesimpulannya, tuhan dah takdirkan jodoh kita.
Kita cuma perlu berusaha mencari jodoh kita dengan memperbaiki diri dan amalan kita.
Insyaallah tuhan akan pertemukan dengan orang yang layak untuk kita.
Takdir tuhan, jodoh adalah rahsia tuhan.
Jika ditakdirkan kita menghadapi situasi macam ni, janganlah kecewa, janganlah putus asa.
Percayalah, ada sebabnya tuhan tak mengizinkan kita bersama dengan orang tu.
Sebab setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi.
Mungkin kita akan dapat yang lebih baik dan yang lebih layak untuk kita?
Mungkin kita akan dapat orang yang lebih menghargai kita?
Wallahualam~

No comments:

Post a Comment

Pujian