Wednesday, March 11, 2015

Travelstory - Fun trip to Korea Day 6

Day 6

Kitorang dah agak broke jgk la time ni , terpaksa cancel plan nak pergi Everland & Lotte World.
How sad :(
Tak pe 2nd time pergi aku akan make sure sampai jugak kat 2 2 tempat ni.

So just jalan-jalan kat Insadong street.
Kat sini banyak jual souvenirs yang antik, macam kipas Korea tu, berus pun ada, pasu and so on.
Banyak jugak barang best kat sini. Ada terjumpa couple ring yang sangat cantik & unik bentuk dia, ala-ala pandora but kalau convert duit Malaysia cecah ratus jugak la.
Yang bestnya corak tu ada sepasang je & hand mate. Gilo lah.


Weekend kat sini memang ramai orang

Then kat sini banyak tukang tilik tau. Tapi malam baru bukak, siang tutup kedai.

Teringin nak pergi saje saje tapi pk balik nanti kang 
bukannye paham pun die cakap ape so takpayah gatai

And kat sini macam street Art jugak, banyak student yang promote band dorang, album dorang.
Wow.
And kat situ siap ada pentas untuk students buat persembahan.


Kat Korea ni mostly main course dia related to Arts.
Performing arts, belajar shooting, belajar buat skrip. Sebab tu drama Korea hebak-hebak blako hehehe.
Kawan Stea yang Khuzaimah pun ambik course yang ala-ala tu.

And we found this!


Aiskrim kon berlingkar! Aku pernah nampak aiskrim camni jual kat Malaysia tapi tak ingat kat mane.
Masa ni aku nakkkk sangat beli tapi Stea kata boleh ke makan tu? Hahaha aku ni kan kalau bab makan memang laju jekk sume nak nasib baik la Stea selalu sedarkan aku . So disebabkan was-was & xdapat wifi nak tanya Khuzaimah, so xjadi la makan. Tengok saja.

So the rest of the day memang jalan, makan dan jalan lagi.
Sampai la hari ke 8 kitorang duk jalan je tempat2 yang kitorang rasa best macam Myeondong, Namdaemun, tak pun lepak kat Cheonggyecheon Stream.

Nanti aku share kan tips Korea setakat dari pengalaman aku.
Ok adios!






No comments:

Post a Comment

Pujian