Wednesday, March 30, 2011

cakap pasal make up buat kali ketiga

Assalamualaikum..

Bile cakap pasal make up, banyak pendapat yang boleh kita dengar dari orang-orang berbeza.
Different people different perception. Thats normal.

Baru2 ni kan aku g dinner MPG tu, ye aku akui this time make up memang tebal and terperinci dari setiap sudut. Lain dari cara aku make up selalu. Tapi aku tak rase pelik pun, sebab kalau g kelas aku make up biase2 je, kalau kua ngan member2 aku make up beria sket. Hehe.
Kalau kua ngan laki, oopss yang ni aku tak beria keyy.. Kalau ngan laki aku make up macam nak pegi kelas je sebab segan. Betul. Tak caye? Sukehati korang laa..hahaha.

Tapi semalam kan, ade la sorang mamat ni komen kat pic mpg aku.
Die cakap, "awak nampak lagi tak cun kalau make up"
Cop, adekah maksud die aku memang tak cun, n ble make up jadi lebih tak cun?
Err..jangan la..huhu
Ye bang, saye mengaku saye ni memang tak cun. Sebab tu la hari2 saya tak lengkap tanpa make up. Itu adelah sumber keyakinan diri saye. Hehe.

Aku tak kisah orang nak cakap ape pun. Ye la, hidup ni kalau asek dengar cakap orang je, asek nak puaskan hati orang je memang bukan hidup la namenye. Yang penting aku boleh jalankan hidup yang teratur dan sempurna. Hahahaa..

Bagi aku make up ni tak salah tapi biarlah kena dengan situasi.
Kalau g kelas jangan la kau g make up cam nak pegi dinner kan..
Aku pun kadang2 tak sedar kalau eyeliner aku terextra tebal ke, tapi bile orang tegur tak de la pulak aku makan hati. Aku nipiskan balik la esoknye. Hehe..
Relax sudah, watpe nak marah kan kalau orang tegur untuk kebaikan kita.
Tapi tapi tapi, kalau ade orang tegur kasar, nanti kau pilih la kau nak ape, penampar ke penyepak? Mane2 je aku bleh bagi.

Tambahan, hari ni aku rase macam nak gugur jantung. Siyes :(

No comments:

Post a Comment

Pujian