Thursday, March 31, 2011

Hair care product review - Herbal Essences

Hyee again :D
This time I want to do a review about a really good hair care product.
::Herbal Essences - Hello Hydration::



Rambut aku ni jenis yang kering and rosak sikit. Dulu aku pakai Sunsilk-Damage Hair yang warna oren tu. Okey je, tapi kesan dia tak macam yang aku harapkan. Dia just mantainkan rambut aku supaya tak jadi menggerbang and agak terurus jugak la. Tapi kesan rambut rosak tu still ada. Tau kan rambut rosak tu camne? Dia bila tengok berketak2 n bila pegang rasa kasar.

Then aku tukar pakai Pantene pulak. Tapi kejap je pakai sebab rambut aku makin banyak pulak gugur. Tak best. Maybe tak sesuai dengan aku kot. So tukar lagi.

Next aku pakai Dove-Intensive Repair. First time pakai, aku rasa rambut aku lebih kering n rosak dari biasa. Chett mahal kot syampu tu. Tak pe tak pe, disebabkan mahal aku berfikiran positif untuk teruskan pakai. Mane tau mula2 je camtu, lama2..?Haa..
Tapi kan dah sebotol habis aku try still xde perubahan pape kat rambut aku. Tiap kali syampu je aku kene blow rambut aku dengan hair dryer sebab kalau tak buat, rambut ni jadi tak tentu arah macam ni -->

pffuhttt!

Then my roomate suggest me to use Herbal Essences. Macam ragu2 je nak try sebab aku pernah ada bad memory dengan product ni mase kecik2 dulu.
Citernye, masa kat kampung kan ramai sepupu2 tido kat sana. So dalam toilet tu ada macam2 syampu la, sabun la, pencuci muka la.. Aku ni kecik2 dulu nakal. So aku pun nampak satu botol syampu yang paling cantik antara sume botol syampu, then aku try.
Ni la botolnye -->

lawa kan?

Then lepas syampu je rambut aku jadi keras macam batang kayu, kusut sampai nak sikat pun sangkut2 padahal mase syampu tu takde la pulak aku feeling2 model iklan syampu. Lepas tu aku terus ban product ni.

Tapi sekarang..sekarang aku cube la try jugak sebab roomate aku cakap rambut dia jadi lembut gila pakai syampu tu. Plus wangi. Aku pun positif la, maybe zaman da berubah dorang wat kajian lagi terperinci to fix the less kan.. Then sekali pakai, hasilnya...waaahhhh gembira ;D
Rambut jadi lembut, straight and teratur macam baru lepas blow beb!
Then kesan2 damage hair pun da kurang. Ok takut gak sebenarnye nak happy awal2 takut kang 2nd time pakai jadi teruk balik ke..
Then pakai untun 2nd time. Waahh...gembira lagi ;D
Effect yang sama with lesser kesan damage hair. Lepas tu aku da berani try sampai sekarang dah kali keberapa tah..
Alhamdulillah makin ok :D
So aku pun nak suggest la kat korang yang ade masalah rambut cam aku.Try la, kalau tak confident beli botol kecik dulu. Hehehe..

3 comments:

  1. miwa~ dpt eh tgk my old blog? ihihihi

    ReplyDelete
  2. xdpt da tp bleh view yg baru ni ikut link yg ni.hehee

    ReplyDelete
  3. like! ;) actly dh closed yg old tuh.ahaha kirenye.if aku drop comment kt blog org len.sah2 dorg tau link bru neh.gagagaga

    ReplyDelete

Pujian