Tuesday, April 12, 2011

Tips menghapuskan stress (if critical)

Assalamualaikum..
Sekarang mesti ramai orang tengah stress kan, dengan fyp lagi, final exam lagi.
Ngan aku ni masalah tetiba datang bertimpa2 pulak.
Lagi rase serabut kepala hotak aku. Gile!Hahaha

So nak share some tips untuk hilangkan stress:

1. Pakai perfume yang korang paling suka dalam kuantiti yang banyak sikit dari biasa.
Contohnya kalau selalu korang spray kat tudung ngan nadi tangan je, then spray la kat leher
sket, badan sket..kat mane2 yang possible lah

2. Tukar style rambut
Pergi salun, mintak hairstylist gunting ikut style yang lain dari style sekarang.

3. Pergi shopping. Beli something new untuk diri sendiri, murah2 pun tak pe asalkan benda tu
buat kita rasa happy. Cam aku, kadang2 aku beli tudung 10inggit or inner tudung 5 inggit tu
pun aku da rase happy.

4. Pergi makan tempat yang best2. Kalau banyak duit sket g la cari BR ke, or makan kat tempat
yang makanan dia lain dari yang lain. Cara ni paling berkesan kat aku. Baru je pekena BR
tadi.Hehe..

5. Make up cantik sket. I mean, kalau biasa korang just pakai bedak g kelas, then pakai la
eyeliner or lipstick pulak ke.. Bagi up confident

6. Sentiasa berhubung dengan kawan2. Kalau bleh lepak la bilik dorang, tak pun kacau dorang
kat Facebook. Sumtimes buat benda merepek boleh buat kita lupa masalah.

7. Pegi bercuti, or lepak tempat yang tak ramai orang. Contonya g pantai ke, ikut
member balik kampung makan durian ke. Haa tak pun, dulu aku selalu naik Genting, dekat
je dengan Shah Alam. Tapi tu dulu la masa zaman couple. Bodoo~ Haha

8. Lost connection dengan dunia luar kejap. Be back when you are ok :)

So aku rase tu je kot. Tak tau la ngan korang berkesan ke tak, tapi dah aku yang tulis bende ni, of course la berkesan kat aku kan. Tapi kalau nak try pun tak salah..
Tips ni just a psychology. Maybe some of you guys rase macam.."hek eleh, sume pun kene kuar duit", tak pun cakap "ape kene mengena tah tukar style rambut ngan makeup.gile kot minah ni".
Ehh korang la gile, gile! Haha sume orang ade cara masing2.
Tapi pape pun, jangan lupa tuhan. Benda basic yang korang kena buat kalau stress melampau, istighfar banyak2 and rajin2 baca Quran. InsyaAllah.. :)

Quote of the day: Jagalah hati sesama manusia

No comments:

Post a Comment

Pujian