Wednesday, April 27, 2011

cerita yang buat aku menggigil & nak muntah

Tadi, aku g tengok wayang citer Penunggu Istana.
Semangat gila nak tengok sebab member2 lain da tengok, n dorang sibuk post kat fb yang citer tu best, mantap, bla bla bla..
Then aku bukak blog ade gak orang yang review pasal citer ni. Lagi berkobar-kobar aku nak tengok.
So tadi, g ngan teksi pun aku sanggup, siap redah hujan lagi. Kahkah!

Pas abes tengok, aku kua wayang menggigil sejuk satu badan. Bukan sebab sejuk aircond, tapi sebab takut. N rase nak muntah jugak, maybe sebab ade darah so aku jadi mabuk. Tapi efek die sampai skarang, even aku da mandi. Tangan still menggeletar, badan sejuk n rase nak muntah tak hilang lagi.

Aku kalau tgok muvie mmg feeling lbih sket, so xmustahillah aku rse camni. Korang aku xtau la kan. Cter tu is a real story about a group of students yang nak buat research pasal paranormal activity kat satu istana lama kat Perak. Istana Billah x silap. Then dorang mintak tolong Uncle Seekers ajar dorang care2 nak buat bende alah tu la. Then after 1 sign, dorang still xpuas hati so dorang decide nak stay sane lagi untuk dapatkan lebih byk sign from the entity, but this time with no Uncle Seeker around. So dorang pun buatla macam2 kaedah. And kaedah yang buat entity tu marah is bile dorang letak pad yang ade bekas darah, one of them yang punye.
Bila entity tu da marah, that is how all the frightening scene started. Korang g la tengok sendiri k? Ngeri gak la part2 last tu.

Ni citer betul, filem pun dari filem yang asal, bukan lakonan. Memang 2 orang yang mati dalam citer tu betul2 dah mati time recording tu. Tadi pun ade gak orang2 yang tak tahan tengok citer tu, dorang kuar sebelum citer tu abes. Nak ikutkan takut aku, aku pun nak kuar gak tapi aku nak tau ending die, so aku stay. So...nanti korang try la tengok ye.. Selawat banyak2. Hehehe ;p

2 comments:

  1. siyes ke ade org mati? huhu g tgk x ajak pon =P

    ReplyDelete
  2. siyes!
    eleh org tu ckp nk dtg tp xdtg.
    mrajuk a cmni :(

    ReplyDelete

Pujian