Saturday, May 21, 2011

Gabai gabai for 2nd time

Ini cerita lepas Nana Macarona ngok ngek habis exam pulak. Kitorang pegi mandi sungai! Bukan kitorang je, ade Rashid ngan Syahmi skali :D

Mula2 ade org tu tetiba die emo aku pun tak tau nape. Eh salah intro. Hahaha :p.

Mula2 aku rase macam xdapat nak pegi sebab aku da plan nak siapkan compile CD thesis nak anta esoknye. Tapi bile pk2 balik macam rugi je tak pegi. Pastu da janji ngan nana semalam tu nak teman die have fun pas die abes exam. So tolak tepi jap compile2 tu malam kang buat.

Then masuk kete, rupe2nye dorang pun tak plan lagi nak pegi mandi sungai mane. Chesss *=_=. Pastu dorang suggest pegi Sungai Gabai. Aku da penah pegi situ tahun lepas, tapi time tu ramai orang and sume port2 yang best dah diconquer. Last2 kitorang naik kat atas lagi, tapi sayangnye kat atas tu landai je. Tapi peduli ape kan janji dapat mandi.

Sikit lagi nak sampai Gabai, tetiba hujan pulak. Tapi rintik2 je la. Pikir2 macam takut jugak sebab bahaya, tapi aku suggest try je la pegi alang2 da nak sampai ni, mane tau hujan dah berenti ke.. And bile kitorang sampai, hujan dah berenti. Alhamdulillah J

Agaknye sebab ujan and hari kitorang pegi tu hari bekerja, so tak de la ramai orang. Kali ni dapat port yang superb gila wa cakap sama lu. Hehe. Tempat tu ade air terjun yang agak tinggi jugak la pastu kat bawah air terjun tu ade satu kolam yang luas and dalam jugak la, paras dada aku. Check check air, ok pass, tak keruh, jernih and tak de bendasing. Hehehe.

Kitorang mandi sampai rase macam tak nak keluar je dari situ, sebab sekarang kan musim panas, 36 darjah celcius. So bile da masuk dalam air, sejuk tu sejuk jugak tapi kitorang rela bersejuk dari berpanas kat luar. Panas dia waktu tu sampai tapak tangan pun boleh berpeluh tau.

Dalam pukul 6 camtu kitorang gerak pergi Endah Parade. Ingat nak karok kat tempat yang murah tu. 7 jam just Rm8. Murah kan? Tapi waktu dia dari pukul 12 sampai 7pm je. Skali kitorang sampai dah pukul 7 lebih la. So rate die jadi RM15++. Oh lari bajet aku, maka terpaksalah cancel nak karok kat situ. Sori korang T-T.. Last2 kitorang karok gak, tapi kat karaoke jamban satu lagu singgit.

Ok what? Hu3.

No comments:

Post a Comment

Pujian